Forum Forum Strona Główna Forum
Dyskusje Pomoc
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Testy pytania/ zadania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Strona Główna -> Semestr III / Strategie organizacji dr T. Ludwicki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KingaP




Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 14:37, 20 Sty 2011    Temat postu:

breyu napisał:

Moze macie brakujace??


4.B lub D
7.B
11.A lub B
12.A
13.B
14.D (lub A)
16.A
18.B lub C
26.A

zmiana odp:
17.B

różnice w naszych odp.
6, 23


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emka21.02@interia.pl




Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:52, 20 Sty 2011    Temat postu:

Mam pytanko. W analizie scenariuszy jest cos takiego- siła wpływu (-5,5). Czy wiecie jak obliczyć prawdopodobienstwo w tych tabelach?
Bede wdzieczna za wszelkie wskazówki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zosia




Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 21:56, 20 Sty 2011    Temat postu:

1) Koszty zamiany, zwane również kosztami przestawienia, w modelu 5 sił konkurencji Portera oznaczają, że:
a) Firma przy rezygnacji z dostawcy poniesie znaczne koszty;b) Firma przy wprowadzaniu nowego produktu poniesie znaczne koszty;
c) Firma ma bardzo wyspecjalizowane aktywa i w związku z tym poniesie duże koszty przy wyjściu z branży;
d) Firma powinna się liczyć z kosztami w związku z przestawianiem się konkurencji na nowe technologie.

2) Wadą modelu 5 sił konkurencji Portera jest:
a) Nie uwzględnianie roli rządu, w szczególności w warunkach europejskich
b) Oparcie się na założeniu walki konkurencyjnej i nie uwzględnieniu możliwości kooperacji pomiędzy firmami;
c) Nie uwzględnieniu roli przypadku i innych zjawisk jakościowych;
d) Wszystkie powyższe można uznać za wady modelu 5 sił.

3) Im wyższy stopień koncentracji sektora dostawców tym
a) większa siła przetargowa firm z sektora kupującego produkty
b) większa siła przetargowa dostawcówc) większe zagrożenie ze strony substytutów
d) wyższe bariery wyjścia


4) Rozgłośnie radiowe dla stacji telewizyjnych są:
a) Bezpośrednimi konkurentami
b) Substytutami
c) Komplementariuszami (usługami komplementarnymi)
d) Dostawcami muzyki

5) W ramach analizy grup strategicznych, im mniej są zróżnicowanie wyroby firm z różnych grup strategicznych:
a) Tym większe są odległości strategiczne (przy innych czynnikach niezmiennych)
b) Tym większe są bariery mobilności (przy innych czynnikach niezmiennych)
c) Tym ostrzejsza jest rywalizacjad) Jak wskazuj ą badania empiryczne, duże grupy strategiczne wygrywają z małymi.

6) Pozycja i możliwość wpływu interesariuszy na organizację zgodnie wynika z:
a) relacji pomiędzy aktorami społecznymi, w której jeden z nich jest w stanie spowodować, że inny zrobi coś, czego w innym przypadku by nie zrobił:
b) uprawomocnienia
c) pilności realizacji potrzeb
d) wszystkie powyższe.

7) W ramach analizy poszczególnych trendów w podejściu scenariuszowym, możemy starać się ocenić:
a) Planowane przepływy finansowe;
b) jednorodność i ustrukturalizowanie otoczenia;c) silne i słabe strony organizacji;
d) bariery mobilności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zosia




Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 22:00, 20 Sty 2011    Temat postu:

Cool W ramach analizy TOWS oceniamy:
a) Wpływ szans i zagrożeń na silne i słabe strony;b) Wpływ sił i słabych stron na szansę i zagrożenia;
c) Wpływ silnych stron i szans na słabe strony i zagrożenia;
d) Wpływ słabych stron i zagrożeń na silne strony i szansę;

9) Strategia konserwatywna w analizie TOWS/SWOT wynika z dominującego wpływu
a) Słabych stron i szans
b) Słabych stron i silnych stron
c) Słabych stron i zagrożeń
d) Silnych stron i zagrożeń

10) Optymalna sekwencja przechodzenia między polami w macierzy BCG to:
a) Pies, znak zapytania, gwiazda
b) Znak zapytania, pies, gwiazda, dojna krowa
c) Dojna krowa, gwiazda, znak zapytania, pies
d) Znak zapytania, gwiazda, dojna krowa, znak zapytania lub pies

11) Dobry portfel powinien charakteryzować się:
a) silnymi SBU w atrakcyjnych branżach;
b) synergią pomiędzy SBU;
c) antysezonowością;
d) Wszystkie powyższe cechują dobry portfel firmy;

12) W ramach analizy przy wykorzystaniu macierzy ADL bierzemy pod uwagę:
a) pozycję organizacji w sektorze i fazę w cyklu życia sektora (branży)b) tempo wzrostu branży i relatywny udział w rynku;
c) pozycję organizacji w sektorze i atrakcyjność branży
d) ROE względem K.e oraz stosunek tempa wzrostu rynku do tempa wzrost firmy.

13) Analiza SPACE służy do:
a) Wyboru domeny działaniab) Oceny najbliższego otoczenia konkurencyjnego
c) Oceny zagrożeń ze strony dostawców
d) Żadne z powyższych

14) W ramach systemu działań Portera (Value Chain) działania podstawowe to:
a) te które są bezpośrednio związane z przekształceniem wkładów w produkty i serwisb) te które są konieczne dla utrzymania płynności finansowej firmy
c) te, które dają największy zysk
d) te, które w największym stopniu przyczyniają się do zbudowania przewagi konkurencyjnej.

15) Przy przyjęciu perspektywy akcjonariuszy do formułowania misji, powinna ona przede wszystkim służyć:
a) Właścicielowi
b) Interesariuszom
c) Wszystkim zainteresowanymd) Pracownikom

16) W przypadku rewolucyjnego podejścia do zmian w organizacji jest ona postrzegana jako:
a) Następujące po sobie rewolucje
b) Przemienność stabilności i zmienności
c) Ciągły powolny rozwój
d) Nieprzerwane innowacje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zosia




Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 22:04, 20 Sty 2011    Temat postu:

17) Wybór właściwej ścieżki zmian powinien zależeć (wg Strebla) od;
a) Oporu wobec zmian
b) Tempa i zakresu zmian
c) Siły i Oporu wobec zmiany
d) Tempa zmian technologii i możliwości zmian czynników zmiany.



1Cool Dobrze sformułowany cel powinien:
a) Być mierzalny, mieć horyzont czasowy powinien być wyzwaniem ale jednocześnie możliwy do zrealizowania oraz powinna być określona odpowiedzialność za realizacjęb) Być mierzalny i odpowiedzialny a to wystarczy
c) Mieć horyzont czasowy, określoną odpowiedzialność za realizację oraz motywować do działania;
d) Mieć spełnione cztery cechy, której pełnej listy nie ma w podanych wyżej odpowiedziach


19) Strategia operacyjnej doskonałości w typologii Treacy i Wiersema polega na:
a) Minimalizacji kosztów i cen
b) Realizowaniu strategii lidera kosztowego wg Portera
c) Szybkim wprowadzaniu nowych produktów na rynek
d) Zachowaniu bliskiego kontaktu z klientem

20) W ramach konfiguracji organizacyjnej podejmuje się wybory dotyczące:
a) Struktury i procedur działania
b) Kultury organizacyjnej
c) Stosowanych technologii
d) Wszystkie powyższe



Co o tym myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniaska4




Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 22:49, 20 Sty 2011    Temat postu:

KingaP napisał:
breyu napisał:

Moze macie brakujace??


4.B lub D
7.B
11.A lub B
12.A
13.B
14.D (lub A)
16.A
18.B lub C
26.A

zmiana odp:
17.B

różnice w naszych odp.
6, 23


a ja mam tak:
4b
6d
7b albo c ale nie jestem na 100 pewna
11a
12a
13b
14d
16a
23 nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
breyu




Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:12, 20 Sty 2011    Temat postu:

23C

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniaska4




Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 23:39, 20 Sty 2011    Temat postu:

41. W modelu łańcuchu wartości Portera działania wspomagające dotyczą głównie:
a) przetwarzania informacji
b) wspomagania w dużej mierze fizycznego przetwarzania surowców
c) przygotowania do fizycznego przetwarzania surowców
d) zapewnienia głównie zasobów ludzkich
nie jestem pewna, niby d, ale tam jest zbyt duży nacisk na te zasoby, albo a.. co o tym myslicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greg_ch




Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:45, 20 Sty 2011    Temat postu:

aniska4 - bankowo a > str61>Obłój

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia S




Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:23, 21 Sty 2011    Temat postu:

mvp84 napisał:
aniaska4 napisał:
aniaska4 napisał:
Czy znacie odpowiedz na pytanie:
Jedną z wad analizy BCG jest:
a. nie uwzglednianie synergii między grupami produktowymi
b. ignorowanie takich czynników jak: udział w rynku, czy tepo wzrostu
c. branie pod uwage strategicznych jednostek biznesu zamiast gr produktowych
d. bilans przepływów finansowych oparty tylko na zewnętrznych źródłach

mi się wydaje że odpowiedz powinna być odp c ale duzo osób pisało odp d. i już sama nie wiem:(


znalazłam i to jest na bank a Smile (w slajdach tak jest)


1000% A. Na wykładzie było opisane że psy mogą dawać słabe wyniki, ale dzięki temu inne produkty są w lepszej sytuacji. np. rynek mleka, nie daje dużych zysków, ale dzięki temu że dostarczamy do jakiegoś sklepu mleko, to ten sklep kupi też od nas jogurty i sery (wygodniej jest mieć jednego dostawcę niż 3)





a skąd wzięliście nie uwzględnianie ??? chyba uwzględnianie synergii między grupami produktowymi!! nie wprowadzajcie w błąd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KingaP




Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 0:31, 21 Sty 2011    Temat postu:

Kasia S napisał:


a skąd wzięliście nie uwzględnianie ??? chyba uwzględnianie synergii między grupami produktowymi!! nie wprowadzajcie w błąd


Są dwie wersje tego pytania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lola




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Pią 0:39, 21 Sty 2011    Temat postu:

KingaP napisał:
Maja napisał:
Mi się wydaje,że dr Ludwicki mówił,że nie będzie pytań otwartych tylko same testowe..chyba że się mylę..


Mi też się tak wydawało, ale ręki nie dam sobie za to uciąć.



Ja to w sumie nic nie słyszłam Wink ale w instrukcji obsługi testu jest cos takiego "Proszę po otrzymaniu sygnału od wykładowcy sprawdzić czy test jest kompletny (20 pytań+5 otwartych testowych....) " Nie wiem co przez to rozumieć, ale na wszelki wypadek radze się skupić również na otwartych .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KingaP




Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 1:08, 21 Sty 2011    Temat postu:

lola napisał:
KingaP napisał:
Maja napisał:
Mi się wydaje,że dr Ludwicki mówił,że nie będzie pytań otwartych tylko same testowe..chyba że się mylę..


Mi też się tak wydawało, ale ręki nie dam sobie za to uciąć.



Ja to w sumie nic nie słyszłam Wink ale w instrukcji obsługi testu jest cos takiego "Proszę po otrzymaniu sygnału od wykładowcy sprawdzić czy test jest kompletny (20 pytań+5 otwartych testowych....) " Nie wiem co przez to rozumieć, ale na wszelki wypadek radze się skupić również na otwartych .


no i ma być jeszcze mini-case.
3 odpowiedzi zawarte w opisie + 2 wymagające policzenia (tutaj raczej forma testowa)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lola




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Pią 1:37, 21 Sty 2011    Temat postu:

chyba na to wszytsko troche mało czasu jesli ma byc tyle otwartych... egzamin ma trwac zaledwie 45 w tym rozdanie i zebranie prac wiec podejrzewam 30 min max na napisanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lola




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Pią 1:38, 21 Sty 2011    Temat postu:

A tutaj małe co nie co : jesli jeszcze co niektorzy nie macie: 1. Mobilność społeczna do których czynników zostanie zaliczona?
2. Cztery obszary diamentu - być w stanie dopasować czynniki do elementów.
Diament Portera: a)Warunki wyjściowe, b)Strategia, struktura firm konk., c)Popyt krajowy, d)Powiązane branże
3. Interesariusze - kto to? typologia interesariuszy.
-to jednostki, grupy, instytucje i organizacje spełniające dwa warunki: po pierwsze mają swoją stawkę w działaniu firmy, a po drugie są w stanie wywrzeć presję na organizację. Oddziaływacz = strategiczny kibic org. = interesariusz=stakeholder Typologia:
4. Definicja sektora
a) Zaspokajanie tej samej potrzeby; b) Korzystanie z tych samych źródeł zaopatrzenia; c) Stosowanie podobnej technologii; d)Na danym obszarze geograficznym;
5. Uporządkowanie trendów wg. scenariusza; graficzne przedstawienie scenariuszy

6. Kto to komplementariusz i w jakiej sytuacji prowadzimy jego analizę
Komplementariusze to firmy i organizacje, których produkty i usługi stanowią nierozłączną całość lub istotne uzupełnienie dla produktów i usług naszej organizacji. PARTS/Value Net: zastosowanie a)Gdy w branży chodzi nie tylko o konkurowanie, ale również kooperowanie b)Pozwala na wykorzystanie sił naszych komplementariuszy; c)Gdy przeciwnikiem jest duża silna organizacja; d)Słaba operacjonalizacja
7. Zrozumieć co to grupy strategiczne
Grupy strategiczne w ramach branży tworzą firmy mając podobne aktywa i dlatego realizujące podobne strategie Znaczenie : jak wskazują badania empiryczne intensywność konkurowania w ramach grupy jest silniejsza niż w ramach branży.Pozycja techniki : pośredni szczebel analizy konkurencyjnej, pomiędzy branżą i indywidualną firmą.
8. Jak definiuje się silne i słabe stron w SWOT
_ Pozwala na dokonanie analizy organizacji i otoczenia;_ Pozwala na wyznaczanie w usystematyzowany sposób opcji strategicznego działania firmy;_ Jej istotą jest szukanie synergii pomiędzy czynnikami na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Procedura TOWS/SWOT:_ Zdefiniowanie listy szans, zagrożeń silnych i słabych stron organizacji (w oparciu o „klasyczne” tabele). SWOT_ Przypisanie poszczególnym szansom, zagrożeniom, silnym i słabym stronom wag określających ich istotność z punktu widzenia istotności ich wpływu na możliwości rozwoju organizacji.Wagi_ Równoległe tzn. “z zewnątrz do wewnątrz” i “od wewnątrz na zewnątrz” zbadanie synergii zachodzącej pomiędzy silnymi i słabymi stronami a szansami i zagrożeniami. Synergia_ Zsumowanie wszystkich stwierdzonych interakcji oraz iloczynów liczby interakcji i wag. TOWS_ Opisanie opcji strategicznych i wyciągnięcie wniosków. TOWS
 czy dane zagrożenia osłabią kolejne siły?; czy dane szanse spotęgują zidentyfikowane siły? czy dane zagrożenia spotęgują występujące słabości? czy dane szanse pozwalają przezwyciężyć istniejące słabości?
9. Co to znaczy silna/słaba strona zagrożenia
10. SWOT - opisz strategie
_ Strategia agresywna (maxi-maxi) - ekspansja i zdywersyfikowanego rozwoju: aktywne wykorzystywanie pojawiających się szans, wzmacnianie pozycji na rynku,przejmowanie organizacji o tym samym profilu, koncentracją zasobów na konkurencyjnych produktach._ Strategia konserwatywna (maxi-mini) minimalizacja negatywnego wpływu otoczenia poprzez maksymalne i zarazem aktywne wykorzystanie potencjału tkwiącego w organizacji: selekcję produktów, segmentację rynku, redukcję kosztów, ulepszanie produktów konkurencyjnych, rozwój rynków, rozwój produktów,wchodzenie z nowymi produktami na nowe rynki. _ Strategia konkurencyjna (mini-maxi) eliminacja
słabych stron oraz maksymalne wykorzystanie szans:powiększanie zasobów finansowych, powiększanie zasobówhandlowych, ulepszanie linii produktowych, zwiększanie produktywności, redukcja kosztów, usprawnianie organizacji, inwestowanie w utrzymanie i powiększanie istniejących przewag konkurencyjnych lub stworzenie nowych potrzebnych do dorównania konkurentom._ Strategia defensywna (mini-mini) przetrwanie poprzez minimalizowanie wpływu słabości jak i zagrożeń ze strony otoczenia. Wyciągnięcie maksymalnych korzyści przed zlikwidowaniem firmy: redukcję kosztów, zmniejszeniu zdolności produkcyjnych i zatrzymanie procesu inwestowania.
11. Co to jest tempo wzrostu rynku
12. Co to znaczy relatywny udział w rynku
13. Od kiedy jest duży udział w rynku, od kiedy jest duże tempo wzrostu
14. Czy jest pozytywny cashflow w gwiazdach
15. Macierz D.Little - jakie są wymiary i strategie

16. Czynniki wpływające na powstawanie barier wejścia
17. Analiza BCG

18. 5 sił konkurencji Portera

19.Analiza PARTS(rozszerzenie Value Net)
Players – gracze_Added values – wnoszona wartość_Rules – reguły_Tactics – taktyki _Scope – zakres
PARTS/Value Net: zastosowanie a)Gdy w branży chodzi nie tylko o konkurowanie, ale również kooperowanie b)Pozwala na wykorzystanie sił naszych komplementariuszy; c)Gdy przeciwnikiem jest duża silna organizacja; d)Słaba operacjonalizacja
20. Audyt otoczenia J. Welcha
_Jakie są obecne trendy na rynku i w jakim kierunku sięzmieniają?_Jakie działania podjęli w ciągu ostatnich dwóch lat twoi konkurenci aby zmienić trendy rynkowe?_Co ty zrobiłeś w ciągu ostatnich dwóch lat aby zmienić trendy?_Co mogą zrobić Twoi konkurenci aby zmienić dynamikę rynku w sposób najbardziej niekorzystny dla ciebie?_Co możesz zrobić, aby dynamikę rynku kształtować jaknajkorzystniej dla siebie_
21. Analiza SPACE
_ Wykorzystana do wyboru domeny działania;_ Skwantyfikowana analiza opcji działania;_ Oryginalne wymiary analizy;_ Ciekawa interpretacja; _ Siły wewnętrzne:_ siła finansowa (FS)_ przewaga konkurencyjna (CA)_ Siły zewnętrzne:_ siła sektora (branży) (IS)_ stabilność (turbulencja) otoczenia (ES)
22. Metody Portfelowe
_ strategiczna analiza finansowa;_ agregacja różnych obszarów funkcjonowania firmy;_ przedmiot analizy: SBU lub grupy produktowe;_ wyciągnięcie wniosków, co do strategii wobec SBU lub grup produktowych;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Strona Główna -> Semestr III / Strategie organizacji dr T. Ludwicki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 5 z 22

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin